Na pavoučím vlákně
Pondělí 1. listopadu u nás ve třídě proběhl projektový den ve znamení pavouků. Byla pozvána odbornice na entomologii a děti se na modelu pavouka seznámily se stavbou jeho těla a funkcemi jednotlivých částí, způsobem lovu, jak to má pavouk s trávením a s dalšími zajímavostmi.
Děti se se základními informacemi seznámily na zemi v kruhu, zahrály si pohybovou hru, pozorovaly cizokrajné pavouky ve sbírce, sledovaly jednotlivé části těla pod mikroskopem, pozorovaly a poznávaly živého pavouka, vytvořily si svůj model pavouka pomocí modelíny a špejlí, kreslily pavučinu podle předem vysvětleného postupu skutečného tkaní pavučiny pavoukem, zapisovaly informace o pavoukovi, kreslily pavouka, pracovaly s encyklopediemi. U některých činností pracovali žáci také ve skupinkách, kdy bylo zapotřebí uplatnit schopnost spolupráce, domluvy, tolerance. Sami si rozdělili své role a každý se zapojil podle svých dovedností a schopností. Sledovat je při práci, u které většina žáků projevovala zaujetí a snahu, bylo radostí. A úsměvné bylo sledovat jejich vykulená očka, když po jejich tvrzení, že dnes byl dobrý den, když se neučili, následovalo vysvětlení - vždyť jsme přece měli přírodovědu, český jazyk, výtvarnou výchovu i tělesnou výchovu. Děti tento den hodnotily kladně, činnosti se jim líbily, příště by přidaly více sbírkových nebo živých pavouků, pohybovou hru a více času:)
Mgr. Alena Karanikolova